Help - Voor gezinnen

Voor kinderopvangaanbieders

Gezinnen kunnen oppassen en gastouders vinden op Babysits via onze zoekpagina. Je kunt je stad, adres of postcode in de zoekbalk invoeren om gemakkelijk door oppassen en gastouders in je omgeving te bladeren.

Als je je hebt aangemeld en je profiel online hebt gezet, kunnen geïnteresseerde kinderopvangaanbieders ook contact met je opnemen.

Als je een bericht wilt sturen naar een kinderopvangaanbieder, kun je contact met hen opnemen door naar hun profiel te gaan en op de knop "contact" te klikken.

Let op: om contact op te nemen met, of te reageren op kinderopvangaanbieders, heb je een eigen, volledig ingevuld profiel nodig (dus vergeet niet om je aan te melden of in te loggen) en een actief premium abonnement.

Als je eenmaal een oppas hebt gevonden waarmee je contact wilt opnemen, kun je upgraden naar een premium abonnement!

Ouders kunnen ook alternatieve bronnen van kinderopvang vinden op Babysits, zoals oppassen die ervaring hebben met werken met kinderen met speciale behoeften en andere ouders (via ouders-helpen-ouders)

Ouders moeten upgraden naar een premium account om contact op te nemen met oppassen. Je kunt upgraden naar een premium account via de upgrade pagina na het registreren of via de Babysits app.

Je premium account wordt maandelijks verlengd en kan op elk moment worden opgezegd.

Als je je premium account wilt opzeggen, kun je dit eenvoudig doen via de account status pagina.

Houd in gedachten, dat als je geabonneerd bent op een premium account via de iOS-app, je ook je abonnement moet opzeggen via Apple. Je kunt dit doen door naar je App Store te gaan en op abonnementen te klikken

Houd er rekening mee dat wanneer je je premium-account annuleert, er nog steeds een laatste betaling kan plaatsvinden. Dit komt doordat we met vertraging incasseren. Als je nieuwe maand bijvoorbeeld vorige week net is begonnen, kan het zijn dat het maandelijkse bedrag voor de maand nog moet worden geïnd. Er wordt echter geen nieuwe termijn in rekening gebracht.

Als je nog dagen over hebt op je premium account, kun je natuurlijk nog steeds gebruik maken van de premium services voor deze resterende dagen na het opzeggen van je premium account. Als je nog steeds problemen hebt met het opzeggen van je premium account, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer je een kinderopvangaanbieder hebt gevonden, plan je eenvoudig een afspraak met hen in.

Je kunt een afspraak plannen door naar de profielpagina van de kinderopvangaanbieder te gaan en op de knop ‘Boeking aanvragen’ te klikken of door naar je inbox te gaan en op het gesprek met de kinderopvangaanbieder te klikken. Aan de linkerkant kun je op de knop "Boekingsaanvraag" klikken om een afspraak in te plannen. Zodra de kinderopvangaanbieder het verzoek accepteert, kun je de boeking betalen om deze officieel in te plannen.

Klik hier voor meer informatie over boekingen.

Ja dat kan! Als je premium account is opgezegd, kun je binnen de contractperiode nog steeds nieuwe kinderopvangaanbieders berichten. Wanneer je contractperiode afloopt, kun je nog steeds gesprekken voortzetten die je al bent begonnen tijdens je premiumaccount, maar je kunt geen nieuwe gesprekken meer starten.

In sommige rechtsgebieden is het wettelijk verplicht om een contract te sluiten. Om deze reden en om de oppaservaring voor beide partijen soepeler te maken, raden wij aan om ons intakeformulier in te vullen en door te nemen.

Heb je een negatieve ervaring gehad met een kinderopvangaanbieder? Het spijt ons dit te horen.

Als je via het Babysits berichtensysteem contact hebt opgenomen met de oppas, kun je een review achterlaten en/of zelfs de gebruiker blokkeren. Wij vragen je in ieder geval om de kinderopvangaanbieder te melden via de klantenservice. Babysits wordt dan op de hoogte gesteld van deze meldingen en zal eventueel actie ondernemen.

Hoeveel je een kinderopvangaanbieder betaalt, is afhankelijk van de kinderopvangaanbieder en de situatie.

Kinderopvangaanbieders stellen hun eigen oppas tarief vast op basis van het minimumloon, hun kwalificaties, vaardigheden en ervaring. Je kunt het oppas tarief van de oppas vinden op zijn/haar profiel

Je kunt ook het tarief dat je een potentiële kinderopvangaanbieder wilt aanbieden instellen op je profiel.

Uiteindelijk is het aan jezelf en de kinderopvangaanbieder om af te spreken hoeveel je aan hen betaalt per uur.

De uurtarieven kunnen variëren afhankelijk van het aantal kinderen dat je hebt, de vereiste taken, het type kinderopvangaanbieder en de locatie van de oppasafspraak.

Lees ons artikel over het gemiddelde oppas tarief in Nederland om erachter te komen wat oppassen bij jou in de buurt per uur vragen.

Heb je problemen met het krijgen van reacties van kinderopvangaanbieders? Het spijt ons dit te horen. We begrijpen dat dit een frustrerende ervaring kan zijn.

We sturen regelmatig herinneringsmeldingen en e-mails naar hen en verbergen inactieve profielen op onze zoekpagina. Er zijn echter ook enkele stappen die je kunt nemen:

  • Op hun profielen kun je hun laatste activiteit en hun gemiddelde reactietijd zien. We raden je aan contact op te nemen met kinderopvangaanbieders die recent actief zijn geweest om je kans op een reactie te vergroten.
  • Oppassen hebben je eerste bericht misschien niet gelezen, omdat ze het druk hebben met school. In dat geval kan het handig zijn om opnieuw contact met hen op te nemen.
  • De laatste tip is om zelf actief te zijn. Als de kinderopvangaanbieder ziet dat je al een tijdje niet actief bent of dat je niet op je berichten reageert, kan hij/zij concluderen dat je niet meer op zoek bent naar een oppas en is de kans groot dat hij geen contact met je opneemt.

Vind recent actieve oppas