Help - Boekingen

Als oppas: hoe annuleer ik een boeking?
We raden aan om alleen boekingsverzoeken te accepteren als je zeker weet dat je deze afspraak kunt nagaan. In het geval dat je een boeking moet annuleren, kun je dit doen door naar je boekingspagina te gaan en op "boeking annuleren" te klikken.
Als je een boeking annuleert, neem dan zo snel mogelijk contact op met de ouder en leg uit waarom je moet annuleren.
Wat is Babysits Boekingen?
Boekingen is onze service die ouders en kinderopvangaanbieders de mogelijkheid biedt om hun afspraken te plannen en te betalen via onze website of onze app. Met Boekingen kun je gemakkelijk betalen of betaald worden via Babysits, zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je contant geld bij je hebt of dat je uiteindelijk betaald wordt voor je kinderopvang.
Hoe werkt Boekingen?
De perfecte oppas gevonden en klaar om te boeken? Je kunt de oppas gemakkelijk boeken via de profielpagina van de oppas of in het gesprek in de inbox door te klikken op “vraag een boeking aan”. Zodra het boekingsverzoek door de oppas is geaccepteerd, kun je de boeking bevestigen door de betaling te voltooien.
Alleen oppassen kunnen boekingen accepteren. Voordat je boekingen kunt accepteren, moet je ons laten weten hoe we je kunnen betalen. Je moet je uitbetalingen eenmalig configureren. Om uitbetalingen te configureren, ga je naar de betalingspagina.
Alle aanstaande en eerdere boekingen zijn zichtbaar op je Boekingspagina. Boek via Babysits om te genieten van geplande afspraken, ondersteuning en veilige betalingen.
Vind hier meer informatie over de boekingen.
Waarom zou ik Babysits boekingen moeten gebruiken?
Als ouder kun je via de Boekingen veilig betalen via ons platform en er zeker van zijn dat je geld de oppas bereikt zodra de afspraak succesvol is afgerond. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je geen contant geld bij je hebt. Voor ouders zijn er geen extra kosten verbonden aan het gebruik van Boekingen.
Oppassen krijgen een gegarandeerde betaling via Babysits. Zodra de oppasafspraak is afgerond, ontvang je het geld met 100% zekerheid. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je niet weet of je het geld voor je oppaswerk wel zult ontvangen of niet.
Je oppasafspraak boeken via Babysits is ook een manier om fraude in de kinderopvangsector te voorkomen.
Is het gebruik van Babysits Boekingen gratis?
Wanneer ouders de Babysits-boekingsfunctie gebruiken (optioneel), wordt er 5% extra van de boeking toegepast op de oppaskosten. Dit stelt ons in staat om aanvullende maatregelen ter bescherming van de gebruiker te bieden.
Voor babysitters is het gratis om de boekingsfunctie te gebruiken. Ze ontvangen 100% van het geld dat ze hebben verdiend. Daarom wordt er bij het gebruik van boekingen geen vergoeding ingehouden op het loon van een oppas. Bij Babysits raden we babysitters aan om het platform te gebruiken voor boekingen vanwege de ingebouwde beveiligingsfuncties, het gebruiksgemak en omdat het kan helpen om je inkomsten bij te houden.
Je kunt meer informatie vinden op de prijspagina.
Is het Boekingssysteem veilig?
Babysits gebruikt Stripe om de betalingen snel te verwerken en houdt je persoonlijke en betalingsgegevens veilig. Ouders kunnen veilig betalen via ons platform en er zeker van zijn dat hun geld de oppas bereikt zodra de afspraak met succes is afgerond. Oppassen kunnen het geld binnen 5 tot 10 dagen verwachten nadat de afspraak is voltooid.
We raden je aan om je boekingen te plannen en betalingen te ontvangen via Babysits, zodat we extra veiligheid en klantenondersteuning kunnen bieden als er iets misgaat met de boeking.
Is de Babysits boekingsfunctie beschikbaar via de Babysits app?
Ja, de boekingsfunctie is beschikbaar in de Babysits-app. De Babysits app is geheel gratis te downloaden via Google Play en de App Store.
Als ouder: wanneer worden de kosten in rekening gebracht voor de boeking?
Zodra de boeking is geaccepteerd door de oppas, ontvang je een betalingsverzoek. Je kunt dan de boeking betalen om deze definitief te maken. Zodra de betaling is voldaan, is de boeking bevestigd.
De oppas accepteert mijn boeking niet, wat kan ik doen?
Helaas accepteren oppassen je boekingsverzoeken niet altijd. Wanneer dit gebeurt, kun je hen een bericht sturen om hen eraan te herinneren de boeking te accepteren.
Als ouder: hoe annuleer ik de boeking en ontvang ik mijn geld terug?
Mogelijk moet je je boeking annuleren voordat deze is begonnen. Je kunt boekingen annuleren om welke reden dan ook, zoals: wijziging van plannen, ziekte, het niet komen opdagen van de oppas, enz.
Om je boeking te annuleren, ga je naar je boekingspagina en klik je op "boeking annuleren".
Je ontvangt een volledige terugbetaling als je de boeking annuleert tot 60 minuten na het begin van de boeking. Als je een boeking wilt annuleren na 60 minuten na het begin van de boeking, neem dan contact op met klantenservice voor meer ondersteuning.
Wat als de oppas de boeking annuleert?
Er kan een situatie zijn waarin er iets onverwachts gebeurt en de oppas de boeking moet annuleren. Wanneer dit gebeurt, wordt de betaling van de boeking aan je terugbetaald. Je ontvangt de terugbetaling binnen 5 - 10 werkdagen.
Je kunt controleren of de boeking officieel is geannuleerd door naar je boekingspagina te gaan. Is dit niet het geval, dan kun je de boeking zelf annuleren.
Geannuleerde boekingen verschijnen in je boekingsarchief.
Waar kan ik de betalingen van de boekingen zien?
Op de betalingspagina kun je je betalingsbewijzen van alle voltooide boekingen bekijken.
Ik heb problemen met een boeking. Wat moet ik doen?
Als je problemen hebt met je boeking, neem dan contact op met de klantenservice.
Wanneer ontvang ik de betaling als oppas?
Na het succesvol afronden van de oppasafspraak ontvang je de betaling binnen 5 - 10 werkdagen. Je ontvangt een e-mail met de dag dat wij schatten dat de betaling zal worden overgemaakt.
Je kunt de status van een boeking ook bekijken op de boekingspagina.