Help - Over Babysits

Wat is Babysits (Oppassen.nl)?
Babysits (Oppassen.nl) is een online platform voor kinderopvang dat de communicatie tussen ouders en aanbieders van kinderopvang mogelijk maakt. Toegewijd aan transparantie en betrouwbaarheid, is het onze missie om communities rondom kinderopvang wereldwijd te versterken. Gebruikers op onze website kunnen rechtstreeks contact met elkaar opnemen via ons berichtensysteem en oppasafspraken inplannen.
Leer meer over ons!
Houd er rekening mee dat ouders en oppassen verantwoordelijk zijn voor het screenen, het interviewen en het maken van hun uiteindelijke keuze. Babysits kan geen verantwoordelijkheid accepteren voor platform gebruikers en/of hun acties.
*test
Wat kost Babysits?
Het platform is geheel gratis voor oppassen en gastouders.
Ouders en gastouderbureaus kunnen gratis een profiel aanmaken en vacatures plaatsen, maar we vragen een kleine vergoeding om contact op te nemen met oppassen en/of gastouders.
Bekijk onze tarieven pagina voor details.
Is de Babysits app gratis?
Ja. De Babysits app is geheel gratis te downloaden via Google Play en de App Store.
Zorg ervoor dat je regelmatig de app update. Wij verbeteren deze namelijk voortdurend.
Screent Babysits de oppassen en ouders?
Babysits screent niet elke gebruiker, maar we hebben wel meldingen en waarborgen die we regelmatig controleren op ongepast gedrag. Als we horen over een onbetrouwbare gebruiker, zullen we zijn of haar account onmiddellijk blokkeren.
We koesteren een betrouwbare gemeenschap door veel vrijwillige verificaties aan te bieden die oppassen en ouders kunnen doen om de kwaliteit, betrouwbaarheid en transparantie van hun profielen te verbeteren.
Dit bevat:
- ID-verificatie
- Social Media profielverificatie
- Verificatie via telefoon en e-mail
- Recensies en referenties
- In sommige gevallen, controle van VOG-certificaten
Aangezien we onze gebruikers niet screenen, moet je er rekening mee houden dat je zelf verantwoordelijk bent voor het interviewen van potentiële kandidaten en het uiteindelijk maken van een selectie.
We raden gebruikers ten zeerste aan om te communiceren via het Babysits-berichtensysteem totdat ze vertrouwd zijn met, en vertrouwen hebben in, de andere gebruiker om contactgegevens uit te wisselen en buiten Babysits te communiceren. Bezoek onze vertrouwen & veiligheid pagina voor meer informatie en specifieke veiligheidsaanbevelingen.
Hoe gebruikt Babysits mijn gegevens en houdt het platform deze gegevens privé?
We gebruiken deze informatie om te verifiëren wie je bent, om nauwkeurige zoekresultaten te leveren en om indien nodig contact met je op te nemen. Het is geheel aan jou welke informatie je besluit te delen met andere gebruikers op je profiel of via het berichtensysteem.
Ook nemen wij passende technische en organisatorische maatregelen door gebruik te maken van de nieuwste technologieën om je gegevens te beschermen tegen verlies, misbruik of onrechtmatige verwerking.
Als je ervoor kiest om buiten het Babysits-platform te communiceren, wordt het voor ons moeilijker om je gegevens te beschermen, omdat onze waarborgen niet langer van toepassing zijn.
Waarom moet ik het Babysits berichtensysteem gebruiken?
Wij raden je aan om ons privé berichtensysteem te gebruiken, omdat wij veel veiligheidsmaatregelen in Babysits hebben ingebouwd om het gedrag van gebruikers te monitoren en je gegevens veilig te houden. Wanneer je communiceert via ons berichtensysteem, kan Babysits dit bewaken en reageren op ongepast gedrag van andere gebruikers. Wanneer je kiest om te communiceren met andere gebruikers buiten ons berichtensysteem, kunnen we niet garanderen dat je gegevens veilig zijn. Bij het gebruik van andere communicatiekanalen, loop je een groter risico op fraude en pogingen tot phishing.
Wat moet ik doen als ik een oplichter tegenkom of opgelicht ben?
Mocht een onbekende gebruiker om je persoonlijke gegevens vragen, meld dit dan onmiddellijk aan ons, aangezien het een poging tot fraude kan zijn. Als je denkt slachtoffer te zijn van identiteitsfraude, laat het ons weten en doe direct aangifte bij de politie.
Babysits doet zijn best om oplichters op te sporen en van het platform te verwijderen en snel op meldingen te reageren, maar we kunnen je niet helpen met interacties die buiten het platform plaatsvinden. Kijk op onze Vertrouwen en Veiligheid-pagina en/of lees ons artikel over scammers voor meer informatie.
Hoe zie ik oppassen of oppaswerk in een ander land?
Verhuis of reis je naar een ander land? Je kunt je babysits account meenemen!
Het Babysits platform bestaat in een aantal verschillende landen, je kunt een overzicht van de landen bekijken op onze Babysits.org pagina.
Je kunt ook op elk gewenst moment eenvoudig van land of taal wisselen via de voettekst van de website. Klik op de vlag en kies daarna de website van het land dat je wilt. Wanneer je overschakelt naar een andere land-website, word je gevraagd opnieuw in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Word ik als ouder of oppas voorzien van een verzekering?
Het afsluiten van een verzekering wordt overgelaten aan de ouders en oppas. Zij kunnen onderling met elkaar bespreken wat het beste van toepassing is. Zo zou je kunnen overwegen om een familiale verzekering en/of huispersoneel verzekering te nemen.