Help - Reviews en referenties

Hoe kan ik een review achterlaten voor een andere gebruiker?
Om een recensie voor een andere gebruiker achter te laten, moet je naar je inbox gaan. Als je berichten hebt uitgewisseld met de gebruiker, zie je aan de linkerkant een review-knop. Wanneer je op de review-knop klikt, word je doorgestuurd naar de review-pagina, waar je een review kunt achterlaten. Je kunt er ook voor kiezen om anoniem een recensie te schrijven.
Als jij als eerst een review achterlaat, laten we de andere gebruiker weten dat je een review hebt achtergelaten. Gedurende de eerste 14 dagen zal de andere gebruiker de review pas kunnen lezen wanneer hij of zij zelf ook een review achterlaat (dus aarzel niet om helemaal eerlijk te zijn!).
De andere gebruiker heeft 14 dagen om een review terug te plaatsen. Beide reviews zijn zichtbaar vanaf het moment dat de andere gebruiker een review heeft geschreven of nadat de 14 dagen voorbij zijn.
Wil je weten hoe je een goede review schrijft? Lees dan onze tips voor het schrijven van een review.
Hoe bewerk ik een review die ik heb achtergelaten voor een andere gebruiker?
Om je bestaande review van een gebruiker te bewerken, kun je simpelweg terug gaan naar je inbox en klikken op de review knop. Hiermee ga je terug naar de review pagina, zodat je alle aspecten van de review kunt bijwerken, inclusief de beoordeling en de geschreven tekst. Je kunt een beoordeling voor een andere gebruiker niet verwijderen.
Hoe kan ik de review zien die andere gebruikers voor mij hebben achtergelaten?
Als je onmiddellijk de reviews van andere gebruikers over jezelf wilt zien, moet je ook voor hen een review schrijven. Als je geen review over de andere gebruiker wilt of kan geven, kun je na 14 dagen alle reviews op je profiel lezen. Dit kun je doen door op de knop 'profiel bekijken' te klikken die je kunt vinden op de profielbewerkingspagina.
Kan ik een review verwijderen van mijn eigen profiel?
Je kunt beoordelingen die anderen voor je hebben geschreven, niet verwijderen of verbergen. Je kunt de gebruiker vragen om zijn of haar review over jou te bewerken of je kunt een opmerking achterlaten onder de review die je hebt ontvangen. Als je vindt dat een recensie onjuist of ongepast is, neem dan contact op met klantenservice. We zullen je verzoek beoordelen en passende maatregelen nemen.
Hoe vraag ik naar referenties?
Je kunt een referentie, zoals je vrienden, familie, of vorige werkgever, uitnodigen via de referentiepagina om een persoonlijke referentie voor jou te schrijven.
De referenties zullen worden weergegeven op je openbare Babysits profiel zodat andere leden jou beter leren kennen.
Hoe plaats ik een referentie voor een oppas?
Ken je een oppas die ingeschreven staat op Babysits die je graag zou willen aanbevelen, maar heb je zelf geen contact gehad met deze oppas via het online oppasplatform?
Je kunt nog steeds een referentie voor hun profiel schrijven!
Om de referentie te schrijven, moet de oppas je een referentieverzoek sturen. Zodra ze dit hebben gedaan, kun je de referentie schrijven en posten door de vereiste informatie in te vullen. Let op: wanneer je een referentie opgeeft, krijg je een gratis account, zodat je de controle hebt om je referentiegegevens te wijzigen of te verwijderen wanneer je maar wilt.
Hoe verwijder ik een referentie uit mijn profiel?
Je hebt altijd de mogelijkheid om referenties te negeren, zodat ze niet zichtbaar worden op je profiel. Je kunt referenties eenvoudig negeren via de referentiepagina en vervolgens op de negeerknop naast de referentie te klikken.
Wat zijn reviews en referenties?
Reviews zijn beoordelingen die gebruikers achterlaten nadat de kinderopvangaanbieder heeft opgepast op de kinderen van de familie door middel van Babysits. Ze zijn gebaseerd op de ervaring die deze gebruikers hadden tijdens het samenwerken.
Referenties zijn aanbevelingen die zijn achtergelaten door personen die de kinderopvangaanbieder of familie kent van buiten Babysits (d.w.z. voormalige werkgevers, leraren, vrienden, familieleden).
Wat zijn automatische reviews?
Babysits kan automatische positieve of negatieve reviews achterlaten, als 1-sterren, of 5-sterren beoordelingen. Hiermee vergroten we de betrouwbaarheid en transparantie binnen onze community. Alleen babysitters die geboekt zijn via de boekingen, kunnen automatische reviews van Babysits ontvangen.
Automatische positieve feedback: We geven positieve feedback aan de babysitter, wanneer de boeking is voltooid en de ouder binnen 4 dagen nog geen review heeft achtergelaten. In het geval de ouder het niet eens is met de automatische review of meer informatie wilt toevoegen aan de review, kan de ouder de automatische review bewerken.
Automatische negatieve feedback: De ouder kan via de boekings-pagina aangeven dat de babysitter niet is komen opdagen op de oppasafspraak. Wanneer de ouder 4 dagen na het klikken op deze knop nog geen review heeft achtergelaten voor de babysitter, ontvangt de babysitter automatisch een negatieve review van Babysits. In het geval de ouder het niet eens is met de automatische review of meer informatie wilt toevoegen aan de review, kan de ouder de automatische review bewerken.
Automatische negatieve feedback ontvangen? We kunnen automatisch gegenereerde beoordelingen niet verwijderen of bewerken. In plaats daarvan kun je de situatie uitleggen aan de ouder en vragen of zij hun review willen bewerken en toelichten.
Je kunt ook reageren op de review (automatische en handmatige) om jouw kant van het verhaal toe te lichten.